Mówca motywacyjny radzi – sukces szkoleń motywacyjnych i wystąpień tkwi w ‘porwaniu’ publiczności

News

Chcesz, by Twoje przemówienia trafiały do słuchaczy? By były przyjmowane z zainteresowaniem? Chcąc zaskarbić sobie serca publiczności należy zadbać, by była ona aktywna, a więc… zaangażować ją w dialog. Dzięki temu, zyskasz słuchaczy, naturalny dialog i wiele ciekawych spostrzeżeń. Jak jednak „przełamać lody”? Jak namówić publiczność do mówienia? Dobrym sposobem okazują się pytania zamknięte wymagające jedynie odpowiedzi „tak” lub „nie”. Co więcej, odpowiednio zadane pytanie sprawi, że większość publiczności odpowie w ten sam sposób. Co Ci to da? Ludzi, którzy poczują się jak zespół, publiczność bardziej otwartą i pewną siebie. 

Sprawdź: Szkolenia motywacyjne i trenerzy biznesu na kongres2015.pl

Pamiętaj, że zespół może więcej zdziałać niż jednostka. Co więcej – z zespołem Ty osiągniesz więcej niż z pojedynczym słuchaczem. Jeśli odpowiednio pokierujesz rozmową, zintegrujesz publiczność i będziesz prowadzić jedno z najlepszych wystąpień w swoim życiu.

Jak dobrać pytania? Przede wszystkim – musisz je dobrze przemyśleć, by skierować myśli publiczności na temat, który chcesz poruszyć. Na początek dobrze jest zapytać o coś pozytywnego, coś, co będzie skutkowało odpowiedzią: „tak, chcemy”. Oczywiście, pytanie powinno  być dopasowane do grupy słuchaczy, powinno nawiązywać do korzyści, które płyną z tematu, który zaprezentujesz. Ponadto, pierwsze pytanie powinno być ogólne, by dotyczyło każdego. Jeśli będziesz współpracować z dużą publiką możesz poprosić o podniesienie ręki na „tak”.

motywacja

PRZYKŁAD: Kto z Państwa chciałby każdego dnia posiadać dodatkową godzinę czasu, którą mógłby zagospodarować w dowolny sposób, godzina dla siebie? Ręka w górę jeśli uważacie państwo, że dodatkowa godzina byłaby dla was czymś pozytywnym.

Kolejne pytanie powinno nawiązywać do poprzedniego i wskazywać kolejną korzyść.
PRZYKŁAD: Kto z Państwa oprócz tej godziny, chciałby również więcej zarabiać? Jeśli uważacie państwo, że przydałaby się wam dodatkowa gotówka podnieście rękę w górę. 

Polecamy: Hubert Morawski - Mówca motywacyjny i trener biznesu >>

Powyższe pytania odnoszą się do dwóch korzyści – dodatkowego czasu i finansów. Przy pomocy takiego wprowadzenia wiesz, że masz przed sobą ludzi, którzy czegoś chcą, którzy chcieliby polepszyć swoje codzienne życie . Dzięki odpowiedniemu wprowadzeniu uświadamiasz im, że czegoś chcą, a Ty być może jesteś w stanie zaspokoić ich potrzeby, zaoferować im to, czego naprawdę pragną. Pamiętaj – dobra komunikacja w biznesie to niezawodny sposób na znalezienie nowych partnerów i klientów. Jeśli będziesz potrafił rozmawiać z ludźmi, jeśli będziesz umiał rozpoznawać ich potrzeby, masz gwarancję, że uda ci się osiągnąć sukces w swojej branży. Najbogatsi ludzie na świecie rozkręcając swoje biznesy postawili właśnie na komunikację i wsłuchiwanie się w potrzeby innych ludzi.